~It's enrul'x~

~It's enrul'x~
~Say's En.Rul@Mohon Ampun Aku~

En.Rul'x Greeting's


- tidak ada hakcipta terpelihara untuk iLmu yang dataNgnya daRi yaNg Maha Esa. bahkan kita dituNtut uNtuk meNyebarkaN apa yaNg kita taHu. maKa, sEbarkanLah apa saJa yaNg aNda fikiRkan perLu disebarkAn. tidaK perLu liNk keMbali atau miNta iZin. apa yaNg anDa baCa di siNi hanyaLah maKlumat. ianyA akaN meNjaDi iLmu yaNg bermaNfaAt apaBiLa diAmaLkan. dan jIka kita saMpaikaN iLmu yaNg kita ada kePada oraNg lain, maKa Allah akan meNganugerahkan kepaDa kita iLmu yaNg belum kiTa taHu..

(: syUkran jaZila atas kuNjungaN dan seMoga Allah teMukan kita di syurgaNya yaNg aBaDi.. aMin :)

~En.Rul'x FollOwer'S

Sunday, May 15, 2011

~Umi~


~Kasih Umi@Air mata seorang ibu~



Cinta?kasih sayang?love?apa semua nie?semua orang 
mesti pernah bercinta kan?cinta bukan saja kepada 
orang mungkin kepada buku, alam sekitar dan macam2 
lagi.terpulang kepada kita bagaimana nak menginterpretasikan 
rasa cinta tersebut.jom kita fokus kepada cinta kepada manusia.

kadang-kadang akibat cinta kita buta.buta segala-gala yang ada 
di depan kita.kita hanya nampak yang indah,bahagia,seronok.
langsung tak perasan tentang keburukan orang yang kita cinta.
bohong la bagi sesiapa yang bercinta tak rasa semua nie kan?
aku pun pernah rasa.tapi aku sempat sedar dari mimpi yang 
indah tu.

bercinta waktu muda nie dikuasai dengan perasaan 
yang memberontak.perasaan yang membuak-buak.nak cuba
 apa saja yang ada atas muka bumi nie.tak kira halal 
atau haram.muda remaja katakan.keluarga dibelakangkan.sampai 
lupa pada keluarga bila bercinta.ada yang sanggup tak balik
 ke kampung semata-mata nak bersama kekasih tercinta.pendapat 
aku la kan kalau tak boleh nak bahagikan masa belajar
,masa untuk keluarga dengan masa untuk bercinta lebih
 baik jangan bercinta.letak jauh-jauh rasa nak menyayangi orang lain.

bila mula bercinta mula-mula rasa sayang lepas tu bergaduh.
bergaduh sampai buat benda-benda yang tak masuk akal
.sampaikan melibatkan keluarga.ha masa nie baru nak cari
 keluarga.baru sedar keluarga tu penting.sampai ada yang 
menyebabkan menitisnya air mata seorang ibu akibat sikap
 anaknya yang bercinta sampai melupakan ibu sendiri.
bergaduh sampai melibatkan keluarga.bila keluarga 
masuk campur ha mula la yang kusut makin
 terbelit.kadang-kadang benda remeh boleh jadi besar.
budak-budak bercinta.kalau tak susahkan orang lain tak sah
.pantang aku tengok ibu menangis kerana anak.kalau menangis
 kegembiraan takpe.ini sebab bagi masalah kat keluarga.

mungkin orang akan fikir aku nie anti bercinta.ala perkara remeh
 pun sibuk nak tulis.bagi aku bila melibatkan family bukan perkara
 remeh.bila mak ayah susah ati tengok anak dia bermasalah bukan
 lagi perkara remeh.aku berdoa sangat minta-minta aku,keluarga
 aku,kawan-kawan aku dijauhi perkara-perkara yang macam nie
...Amin